Veelgestelde vragen
Selecteer een categorie om de veelgestelde vragen te bekijken.
De levertijd (NL) tijd staat bij elk product bovenaan de pagina. Wij streven er naar om alles binnen de vastgestelde tijd te leveren. Let wel dit zijn vermoedelijke levertijden (NL), hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
De levertijd van 123 Magazijninrichting.nl B.V. is per product verschillend. De levertijd wordt bij al onze producten vermeld.
Let op: Als je meerdere artikelen besteld dan geldt de levertijd van het artikel waar de langste levertijd voor staat.
Het kan voorkomen dat door vertraging bij leveranciers de vermelde levertermijn overschreden wordt. Als dit gebeurt dan zullen wij direct contact met je opnemen.
De meeste artikelen in onze webshop worden geleverd door een extern transportbedrijf koeriersdienst (postpakketten) waarmee wij nauw samenwerken. Hierdoor zijn wij in staat snel te schakelen en blijf je als klant op de hoogte waar jouw bestelling zich bevindt.
Uitlevering vindt plaats op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 08:00 – 17:00 uur.
Afhalen
Uiteraard is het ook mogelijk om jouw bestelling kosteloos af te komen bij onze hoofdvestiging aan de Industrieweg 12 in Wierden. Dit kun je via de website aangeven tijdens het bestelproces. De afhaaltijd blijft gelijk t.o.v. de levertijd.
123 Magazijninrichting.nl B.V. heeft service en kwaliteit hoog in het vaandel staan. Wij besteden evenveel aandacht aan iedere bestelling. Zodra de bestelling gereed staat voor afhalen ontvang je automatisch een e-mail van ons.
Op werkdagen kunt u van 14.30 tot 17.00 uur uw bestelling komen afhalen.
De transportkosten staan bij elk product weergegeven onder de productafbeeldingen. Tevens zijn ze direct zichtbaar als je naar de winkelwagen navigeert.
Je krijgt gelijk het vaste tarief exclusief btw te zien. Mocht je meerdere producten willen bestellen dan gelden alleen de verzendkosten van het grootste en/of zwaarste artikel, dit wordt automatisch berekend, voordelig toch? Levering naar de Waddeneilanden zijn op aanvraag.
Tijdslevering
Aflevering vindt plaats op werkdagen van 08:00 – 17:00 uur. Ben je een halfuur of uurtje eerder open of gesloten?
Geen probleem, geef dit even aan tijdens de opmerkingen in het bestelproces.
Tijdsleveringen met pallet- en bundelzendingen zijn mogelijk. Let op: Alleen in overleg mogelijk en hiervoor geldt een meerprijs.
Zie hiervoor onderstaand schema:
Tijdskader 1 uur (bijvoorbeeld tussen 8.00 – 9.00 uur): € 55,00 ex. btw
Tijdskader 2 uur (bijvoorbeeld tussen 8.00 – 10.00 uur): € 45,00 ex. btw
Tijdskader 3 uur (bijvoorbeeld tussen 8.00 – 11.00 uur): € 35,00 ex. btw
Tijdskader 4 uur (bijvoorbeeld tussen 8.00 – 12.00 uur): € 25,00 ex. btw
Bovenstaande tarieven komen boven op de vaste transportkosten. Deze kosten dienen voor levering betaald te worden.
Alle andere wensen qua dagen en tijden gaan in overleg, neem hiervoor contact met ons op.
Tijdsleveringen met pakketten en via onze eigen transportdienst zijn niet mogelijk!
Zodra de bestelling ons magazijn heeft verlaten en is overgedragen aan onze transporteur, ontvangt je van ons automatisch een e-mail.
Normaliter wordt de bestelling binnen twee werkdagen bij je bezorgd.
Pallet- en bundelzending
Je ontvangt ’s morgens op de dag van uitlevering een e-mail van onze transporteur (Oegema Transport) met een verwachte tijdsindicatie qua uitlevering diezelfde dag. Let op: Dit is een indicatie. Hieraan kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. Let op: Dit geldt alleen voor leveringen binnen Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden). Voor leveringen in Belgie is geen track&trace beschikbaar!
Pakketzending
Zodra de bestelling ons magazijn heeft verlaten en is overgedragen aan onze koeriersdienst ontvang je van hen automatisch een e-mail met een track & trace code waarmee je het pakket kunt volgen.
In overleg
In speciale gevallen, bijvoorbeeld grote/zware palletstellingen kan het voorkomen dat de bestelling via ons eigen combinatietransport wordt ingepland. Wij nemen dan zelf contact op met jou voor een afleverafspraak. Deze producten zijn te herkennen waar bij de levertijd ‘in overleg’ staat.
Helaas is het niet mogelijk om met ons combinatietransport jouw bestelling te traceren. Uiteraard kun je wel de status opvragen op de dag van uitlevering door ons te bellen of te e-mailen.
Let op!
Levering wordt uitgevoerd met een vrachtwagen van 13 meter!
De transporteur beschikt alleen over een palletwagen, niet over een kooiaap of heftruck.
Zendingen met een lengte tot 2.40 meter kunnen met een palletwagen worden via de achterzijde door de transporteur gelost.
Bestellingen langer dan 2.40 meter moeten via de zijkant van de vrachtwagen met een heftruck worden gelost of er zullen helpende handen geregeld moeten worden! Minimaal 2 personen zijn hiervoor vereist.
Wanneer dit niet lukt komen eventuele retourkosten en nieuwe aanleverkosten voor uw rekening!
Neem bij twijfel altijd contact met ons op!
Wachturen
Zodra de transporteur langs komt voor aflevering moet binnen een kwartier gestart zijn met het ontladen van de goederen. Indien dit langer duurt dan vijftien minuten zijn wij genoodzaakt om extra kosten, behorende bij de wachttijd, in rekening te brengen:
20 – 35 minuten wachten € 15,00 ex. btw
36 – 40 minuten wachten € 30,00 ex, btw
41 – 60 minuten wachten € 60,00 ex. btw
Zodra je jouw bestelling hebt afgerond ontvang je van ons een e-mail met daarin de bevestiging van jouw bestelling. De order wordt verwerkt en vervolgens sturen wij jou later (binnen 24 uur) de officiële factuur toe.
Wijzigen
Heb je net een bestelling geplaatst op onze website en ben je iets vergeten of bedenk je je toch dat je net een andere type of maat wil? Dan is dit voor ons geen enkel probleem. Neem dan direct contact met ons op en wij passen de bestelling direct voor je aan.
Annuleren wanneer order in bestelling is genomen
Alle bestellingen kunnen zonder opgaaf van reden geannuleerd worden binnen vijf werkdagen. Annuleringen dienen schriftelijk of per e-mail kenbaar te worden gemaakt wanneer jouw order al in bestelling staat. Annuleren is binnen vijf werkdagen kosteloos.
Let op: Annuleer je een bestelling nadat deze al is verzonden, dan zal je de zending retour moeten sturen waarbij de kosten van de retourzending voor jouw rekening zijn. Je dient in de annulering in ieder geval jouw volledige naam en bestelnummer te vermelden.
Indien je voor de eerste keer bij 123 Magazijninrichting B.V. besteld, kun je er voor kiezen om een account aan te maken, uiteraard is dit niet verplicht.
Een account biedt een aantal voordelen. Als je in de toekomst vaker gaat bestellen, hoef je enkel jouw e-mailadres en wachtwoord in te vullen om te bestellen. Daarnaast is er altijd een overzicht van jouw eerdere bestelling(en) te vinden, en heb je de orderhistorie en facturen snel inzichtelijk.
Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten? Geen probleem, deze kun je opnieuw aanvragen via "account". Je krijgt vervolgens een e-mail met instructies toegestuurd waarmee je jouw wachtwoord opnieuw kunt instellen.
iDEAL
Bij 123 Magazijninrichting B.V. kun je jouw bestelling betalen met iDEAL. Hiermee betaal je gemakkelijk, snel en veilig via jouw eigen vertrouwde omgeving van internetbankieren. Tijdens het afrekenproces zie je welke banken beschikbaar zijn voor de betaling met iDEAL.
Bankoverschrijving
Bij de betaalmogelijkheid ‘bankoverschrijving’ kunje het bedrag overmaken via een reguliere bankoverschrijving. Je ontvangt van ons een e-mail met hierin alle benodigde gegevens om de bankoverschrijving correct te laten plaatsvinden. Let op: De levering wordt pas ingepland zodra de volledige betaling is ontvangen!
Betaal na ontvangst
Op dit moment is het nog niet mogelijk om te betalen na ontvangst. Ben je een bedrijf en heb je andere betalingsregelingen binnen jouw bedrijf? Geen probleem, neem dan contact met ons op. In overleg is veel mogelijk.
Voor Belgische en Duitse klanten hebben wij Bancontact/Mr. Cash en Sofort Banking beschikbaar:
België: Bancontact/Mr Cash
Duitsland: SOFORT Banking
Je bent een Belgische of Duitse klant en wilt op een andere manier betalen? Laat het ons weten: webshop@123magazijninrichting.nl. Let wel: Geef altijd het BTW nummer door. Hierdoor betaal je geen BTW.
Wij streven er na om zo snel mogelijk meerdere betaalopties toe te voegen aan ons systeem. Mocht je vragen hebben of op rekening willen betalen dan kun je hiervoor contact met ons opnemen: webshop@123magazijninrichting.nl
Je bent niet helemaal tevreden met het bestelde product of heb je de maat of het product verkeerd ingeschat? Het kan allemaal gebeuren.
Retourneren of ruilen
Alle bestelde producten hebben een bedenktermijn van zeven dagen na ontvangst van de producten om zonder opgaaf van reden de bestelde producten te retourneren.
De verzendkosten voor retourneren en ruilen zijn voor eigen rekening.
Alle producten dienen in originele staat en verpakking retour te komen en zonder schades of defecten.
Zodra het product bij ons binnen is gekomen zullen wij uw geld binnen zeven werkdagen terugstorten en/of uw nieuwe bestelling gereed maken.
Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op om zonder opgaaf van reden de bestelling te retourneren.
Indien je kiest voor ruilen neem dan contact met ons op.
Al onze producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie (Let op: dit geldt niet voor gebruikte artikelen en materialen).
Garantietermijn
De garantietermijn vindt u bij elk artikel onder het kopje specificaties.
123 Magazijninrichting B.V. respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wanneer je onze website bezoekt, jezelf registreert of producten of diensten bestelt via www.123magazijninrichting.nl, kan er gevraagd worden om bepaalde gegevens, zoals jouw naam en contactgegevens, in te vullen.
Wij gebruiken jouw gegevens om bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met jouw toestemming.
Gebruik van jouw gegevens
Wanneer je een bestelling plaatst, hebben we je naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om jouw bestelling uit te kunnen voeren en jou van het verloop daarvan op de hoogte te houden. Om het winkelen via onze webwinkel zo aangenaam mogelijk te maken, slaan wij met jouw toestemming de persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot jouw bestelling en het gebruik van onze diensten op.
Veiligheid
123 Magazijninrichting B.V. zal jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend ter beschikking stellen aan derden als deze zijn betrokken bij het uitvoeren van jouw bestelling. Wanneer je jezelf bij 123magazijninrichting.nl registreert, bewaren wij jouw gegevens op een beveiligde server. Bij de registratie wordt informatie zoals: naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens opgeslagen, zodat je deze niet bij iedere nieuwe bestelling hoeft in te vullen.
Inzagerecht en aanpassen persoonlijke gegevens
Het blijft ten alle tijde mogelijk om de status van jouw persoonsgegevens te controleren of aan te passen. Dit kan door in te loggen op jouw account, via e-mail (webshop@123magazijninrichting.nl) of per brief aan 123 Magazijninrichting B.V. t.a.v. afdeling klantenservice, Industrieweg 12, 7641 AT Wierden. Wij zullen je vervolgens zo snel mogelijk jouw gegevens doorgeven na controle van jouw identiteit.
Cookies zijn gegevens die door jouw browser worden opgeslagen op jouw eigen computer. 123 Magazijninrichting B.V. gebruikt ook cookies. Het stelt ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. Wil je hier geen gebruik van maken dan kunt u uw browser zo instellen dat je tijdens het winkelen bij 123magazijninrichting.nl geen cookies ontvangt.
Advertenties
Onze website kan koppelingen of advertenties van derden naar andere sites bevatten. Op het privacy beleid van deze derden of hebben wij geen invloed en zijn daarvoor niet verantwoordelijk.
Heb je een klacht? Deze lossen wij graag voor je op. Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice van 123 Magazijninrichting B.V..
Stuur jouw klacht per e-mail webshop@123magazijninrichting.nl of brief onder vermelding van jouw naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:
123 Magazijninrichting B.V.
t.a.v. Klantenservice
Industrieweg 12
7641 AT Wierden
Een reactie ontvang je binnen vijf werkdagen na ontvangst.
Leidt bovenstaande niet tot een oplossing dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur (https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil).
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.
Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.